Katalog firem Karlovy Vary
Firmy Karlovy Vary

Nízkoprahový klub Útočiště

pro děti od 6 do 15 let (ZŠ)

 

 

Info pro návštěvníky klubu..
zavřít
Útočiště o.p.s.

 

Poslání NZDM

„Nízkoprahový klub Útočiště nabízí bezpečný prostor dětem ve věku od 6 do 15 let z Chebu a blízkého okolí, které jsou ohroženy nežádoucími sociálními jevy. Pracovníci klubu se snaží, aby se tyto děti nedostávaly do obtížných životních situací, a nabízí jim pomoc a podporu, pokud se v takových situacích ocitnou.“

Cíle NZDM

Našim cílem je prevence nežádoucích sociálních jevů u dětí a zlepšování jejich životní situace

Co je našim cílem?

  • Dílčí cíle:

     

    1. zajistit dětem nekomplikovaný přístup k pomoci (služba je bezplatná, časově dostupná, nejsou požadována osobní data);
    2. pomáhat překonávat nepříznivé situace v životě dětí;
    3. vytvářet zázemí pro trávení volného času dětí, ve kterém nejsou ohroženi užíváním návykových látek, násilím či jiným omezováním;
    4. umožnit dětem realizaci vlastních nápadů;
    5. rozvíjet sociální dovednosti;
    6. neformálním způsobem děti vzdělávat a vychovávat;

Cílová skupina NZDM

  • Naší cílovou skupinou jsou děti z Chebu a blízkého okolí ve věku 6–15 let, které:

     

    1. se ocitly v obtížné životní situaci;
    2. jsou ohroženy nežádoucími sociálními jevy;
    3. pasivně tráví volný čas;
    4. nevyhledávají standardní formy pomoci a péče;
    5. se chtějí rozvíjet;

Tato služba je přístupná všem dětem, spadajícím do naší výše uvedené cílové skupiny, které chtějí na základě vlastního zájmu a dobrovolně navštěvovat nízkoprahový klub a akceptovat pravidla, jež jsou v klubu nastavena. Zároveň by tyto děti měly být motivovány ke změnám a k získávání nových dovedností a schopností.

 

Základní činnosti poskytované sociální služby

  • Výchovné, vzdělávací a sociálně aktivizační činnosti

     

    1. Kontaktní práce;
    2. Situační intervence;
    3. Volnočasové aktivity a akce;
    4. Doučování;
    5. Preventivní, výchovné a pedagogické programy;

 

  • Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím

     

    Tato činnost je součástí všech aktivit realizovaných v NZDM, umožňující lepší orientaci ve vztazích odehrávajících se ve společenském prostředí (např. akce, besedy)

 

  • Sociálně terapeutické činnosti

     

    1. Poradenství;
    2. Krizová intervence;
    3. Individuální plánování;
    4. Práce se skupinou;

 

  • Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí

     

    1. Informační servis;
    2. Zprostředkování dalších služeb;
    3. Poradenství;
    4. Kontakt s rodinným příslušníkem;

 

Kapacita klubu

    Kapacita klubu - maximálně 15 dětí v jeden okamžik.

     

    Naše zásady:

    • Nízkoprahovost:

       

      1. snažíme se o maximální možnou dostupnost služby (klub je otevřen od 14-18 h, tedy v době, kdy uživatel není ve škole a může přijít, služba je bezplatná, není nutná registrace, nejsou požadována osobní data, uživatelé mohou přicházet a odcházet v rámci otevírací doby podle potřeby);
      2. služby může využít kdokoli, kdo spadá do naší cílové skupiny;
      3. zařízení je charakterem blízké přirozenému prostředí cílové skupiny;
      4. pro omezení přístupu uživatele není důvodem pasivita či názorová odlišnost;
      5. veškerá dokumentace obsahující údaje o uživateli služby je vedena s jeho souhlasem a uživatel je srozuměn s právem do ní nahlížet;
      6. veškeré služby jsou dobrovolné;
    • Zachovávat lidskou důstojnost, např.:

       

      1. pracovník uživatele nehodnotí, neodsuzuje, neponižuje apod.;
    • Respektovat individuální potřeby, rozhodnutí a přání uživatele služby, např.:

       

      1. pracovník nikdy nejedná nad rámec dohody s uživatelem;
      2. pracovník se uživatele při prvním kontaktu zeptá, zda mu má při oslovování tykat nebo vykat;
      3. uživatel má právo aktivně ovlivňovat, jak náplň činností klubu, tak jeho vzhled;
      4. uživatel má právo využít i nevyužít nabídky programů (pasivita během otevírací doby klubu není důvodem pro ukončení služby);
      5. uživatel má právo si vybrat, s jakým pracovníkem bude mluvit nebo komu se svěří se svým problémem;
    • Být aktivní při poskytování služby uživatelům, např.:

       

      1. pracovníci se snaží maximálně využít své profesionální dovednosti a nabízené možnosti pro zlepšení situace uživatele.;
    • Podporovat rozvoj samostatnosti uživatelů služby, např.:

       

      1. pracovníci situaci za uživatele neřeší, ale podporují jeho schopnosti a dovednosti a motivují ho k tomu, aby danou situaci zvládl sám.;
    • Posilovat sociální začleňování uživatelů do společnosti, např.:

       

      1. pracovníci podporují a motivují uživatele v kontaktu s jinými lidmi a institucemi;
      2. pracovníci minimálně jednou v roce připraví pro uživatele výlet mimo klub.;

     

anketa

INFORMACE

  • dnes je
  • Jste . návštěvník těchto stránek.
  • Tyto stránky právě prohlíží .
  • Počasí u nás: